Ръководство за поправяне на често срещани проблеми на вашия iPhone. - Keysoo

Ръководство за поправяне на често срещани проблеми на вашия iPhone.

Ръководство за поправяне на често срещани проблеми на вашия iPhone.

Ръководство за поправяне на често срещани проблеми на вашия iPhone.

Батерията на вашия iPhone не държи ли? Имате проблеми с Wi-Fi? Има решение за почти всеки проблем, за който се сещате.

IPHONE на APPLE са едни от най-добрите смартфони, които можете да закупите, но трябва да знаете, че нито едно устройство не е перфектно. Разрешаването на проблеми при iPhone може да изглежда като търсене на игла в купа сено. Но не позволявайте това да ви откаже. Преди да се откажете от неизправния си iPhone, разгледайте нашето ръководство за отстраняване на неизправности.

Започваме с основните задачи, които обикновено облекчават най-често срещаните проблеми с iPhone, които ще срещнете, след което се задълбочаваме в някои малко по-сложни и специфични проблеми. Надяваме се, че нашите инструкции стъпка по стъпка, и съвети ще ви върнат на правилния път. Независимо дали става въпрос за софтуерна грешка, хардуерен проблем или мистериозен проблем, имаме съвети за вас. 

 

Изключете вашия iPhone и го включете отново

Изключването и повторното включване на устройството понякога решава проблемите. Това е първото нещо, което трябва да опитате за широк спектър от проблеми с iPhone.

Ето как:

За гамата iPhone X, XS, 11, 12 или 13 натиснете и задръжте бутона за захранване и един от бутоните за сила на звука, докато плъзгачът за захранване се появи на екрана. Ако имате iPhone SE, 8, 7, 6, техните S варианти или по-стари, трябва само да натиснете и да задържате бутона за захранване.

Трябва да видите плъзгач, на който да пише Плъзнете за изключване. Плъзнете го отляво надясно и дайте на вашия iPhone около 30 секунди, за да се изключи.

За да го включите отново, просто натиснете и задръжте бутона за захранване, докато не видите логото на Apple на екрана.

 

Актуализирайте вашия iPhone и неговите приложения

Много проблеми с iPhone са причинени от остарял софтуер, така, че си струва да проверите, за да сте сигурни, че имате най-новата версия на iOS и че приложенията ви са актуални. Ако установите, че определено приложение за iPhone продължава да се срива или замръзва, актуализацията ще разреши проблема ви. 

Ето как:

Отидете на Настройки, Общи, Актуализация на софтуера и вижте дали има налична актуализация. Обикновено е най-добре да разрешите на вашия iPhone да се актуализира автоматично, като отидете на Настройки, Общи, Актуализация на софтуера, Автоматични актуализации и превключите Изтегляне на актуализации на iOS и Инсталиране на актуализации на iOS. За да сте сигурни, че вашите приложения са актуални, отворете App Store, докоснете иконата на вашия профил в горната част и докоснете Актуализиране на всички.

 

Вашият iPhone не се включва или изключва

Понякога вашият iPhone не реагира или сензорният екран замръзва, което прави невъзможно изключването по обичайния начин. Ако това се случи с вас, време е да опитате това, което Apple нарича принудително рестартиране

Ето как да го направите на повечето съвременни iPhone, от iPhone 8 до iPhone 13:

Започнете с натискане и бързо освобождаване на бутона за увеличаване на силата на звука. Сега натиснете и бързо освободете бутона за намаляване на силата на звука.

Накрая натиснете и задръжте бутона за захранване. Когато видите логото на Apple на екрана, можете да пуснете бутона за захранване.

Ако имате iPhone 7, натиснете и задръжте бутона за захранване и бутона за намаляване на силата на звука, докато не видите логото на Apple. Ако имате iPhone 6s, първо поколение iPhone SE или по-стар iPhone, натиснете и задръжте бутона за захранване и бутона Начало, докато се появи логото на Apple.

 

Вашият iPhone не се зарежда

Ако сте държали вашия iPhone включен на зарядно устройство за известно време (поне един час) и изглежда, че не се зарежда и сте опитали принудително рестартиране (вижте по-горе), ето какво да опитате след това:

  1. Започнете, като погледнете порта за зареждане, за да се уверите, че там няма нищо заседнало и няма видими признаци на повреда. Бъдете много внимателни, когато почиствате телефона ви. Ако искате да отстраните мръсотията в порта за зареждане, използвайте дървена клечка за зъби или памучен тампон.
  2. Проблемът може да е в зарядното устройство или кабела. Ако има видими цепки или прегъвания в кабела или зарядното устройство има огънати зъбци, време е да ги рециклирате и да купите нови. Опитайте да включите вашия iPhone с друг кабел и зарядно устройство и използвайте контакт, за който знаете, че работи. Просто се уверете, че зарядно ви устройство е в изправност..
  3. Ако портът за зареждане на вашия iPhone е повреден или мрежовото зарядно не работи, винаги можете да опитате да използвате безжично зарядно устройство. Всеки iPhone след iPhone 8 поддържа безжично зареждане.
  4. Ако нито едно от тези решения не работи, тогава ще трябва да се отправите към Apple Store и да разберете опциите за ремонт. Може да имате право на безплатна смяна на батерията. 

 

Вашият iPhone не се свързва с Wi-Fi

Може да бъде много разочароващо, когато вашият iPhone откаже да се свърже с Wi-Fi мрежа, но обикновено е лесно да се поправи. 

Ето какво да опитате:

  1. Проверете дали вашият рутер е включен и работи. Вижте дали други устройства в дома ви работят. Ако вашият Wi-Fi е напълно изключен, опитайте да изключите рутера и след това да го включите отново и се уверете, че всички кабели са свързани правилно.
  2. Отидете в Настройки, Wi-Fi на вашия iPhone, за да се уверите, че е включен.
  3. Докоснете името на вашата Wi-Fi мрежа, за да видите дали има проблеми и се уверете, че автоматичното присъединяване е включено.
  4. Ако все още не се свързва, отидете на Настройки, Wi-Fi и докоснете името на вашата мрежа, след което докоснете забрави тази мрежа.
  5. Опитайте да изключите и включите вашия iPhone и рутера отново, след което се върнете към Настройки, Wi-Fi и докоснете, за да се свържете с вашата мрежа, като въведете паролата си. Имайте предвид, че вашият рутер ще отнеме няколко минути, за да стартира резервно копие.
  6. В краен случай отидете на Настройки, Общи, Нулиране, Нулиране на мрежовите настройки. Това ще нулира всички ваши Wi-Fi мрежи и пароли, клетъчни настройки и настройки за VPN и APN. След което опитайте отново да се свържете.

 

Вашият iPhone не се свързва с Bluetooth

Независимо дали се опитвате да свържете Bluetooth високоговорител, система в автомобила или друго устройство, проблемите с iPhone, свързващи се с Bluetooth, са много чести. 

Ето как да ги поправите:

  1. Започнете, като се уверите, че вашият iPhone и Bluetooth аксесоар са напълно заредени, включени и близо един до друг.
  2. Прочетете за вашето Bluetooth устройство или система, уверете се, че знаете как работи процесът на сдвояване и направете устройството си откриваемо (понякога трябва да задържите бутона).
  3. Отидете в Настройки, Bluetooth на вашия iPhone, уверете се, че е включен, потърсете устройството, с което искате да се свържете в списъка, и го докоснете.
  4. Може да се наложи да въведете ПИН или парола.
  5. Някои Bluetooth аксесоари използват приложение на вашия iPhone. Ако случаят е такъв, отидете на Настройки, Поверителност, Bluetooth и се уверете, че Bluetooth е включен за приложението.
  6. Ако изглежда, че предишно свързано устройство не работи, опитайте да го прекратите. Отидете в Настройки, Bluetooth на вашия iPhone и докоснете бутона за информация до въпросното устройство, докоснете Забрави това устройство, след което опитайте да сдвоите отново.
  7. Ако все още не можете да се свържете с вашия iPhone, опитайте да се свържете с друг телефон или таблет, за да се уверите, че проблемът не е във вашия аксесоар или Bluetooth система. Понякога има ограничение за това колко връзки можете да имате, така, че се обърнете към производителя на вашето Bluetooth устройство, за да разберете дали това е така и как можете да изтриете стари връзки. 
  8. Опитайте да свържете друго Bluetooth устройство към вашия iPhone, за да видите дали това работи.
  9. Ако изглежда, че проблемът е във вашия iPhone и нищо досега не е работило, време е да се свържете с поддръжката на Apple.

 

Вашият iPhone е със счупен екран

Всички познаваме страха, когато проверяваме екрана на телефона за пукнатини след падане. Счупени или напукани екрани са много често срещани проблеми. Въпреки, че вашият iPhone все още може да работи, по-добре е да поправите екрана възможно най-скоро, за да предотвратите нараняване или допълнителни щети.

Това са вашите опции:

  1. Свържете се с Apple и запазете час, за да занесете вашия iPhone в оторизиран доставчик на услуги на Apple или в Genius Bar. Може да имате възможност да насрочите ремонт на място във вашия дом или офис. Можете също да изпратите вашия iPhone по пощата в сервизен център за ремонт, но това означава да останете без телефона си за известно време. 
  2. Намерете надежден сервиз, прочетете рецензиите и, ако е възможно, накарайте ги да го поправят пред вас.
  3. Ако се чувствате сигурни в себе си, винаги можете да опитате да го поправите сами. Можете да намерите подробни инструкции и комплекти за ремонт в сервизи. След голям натиск Apple най-накрая улеснява ремонта на вашия iPhone, но повечето хора вероятно не трябва да го опитват – по-възможно е да влошите ситуация.
  4. Може да се изкушите просто да продадете своя iPhone, но силно препоръчваме първо да го поправите. Защото цената, която ще ви предложат за iPhone със счупен екран ще има драстична разлика с ремонта на самия телефон.
  5. Каквото и да правите, помислете за защита на вашия iPhone с калъф, протектор за екран или и двете, за да не се повтори това.

Батерията на вашия iPhone пада бързо

Ако установите, че батерията на вашия iPhone не издържа толкова дълго, колкото преди, можете да проверите състоянието й, като отидете на Настройки, Батерия, здраве на батерията. Това ще ви покаже какъв процент от първоначалния капацитет на батерията ви остава.

Лесно е да получите нова батерия и може дори да е безплатна, ако вашият iPhone все още е в гаранция или имате AppleCare+, но ще трябва да посетите Apple Store или да изпратите вашия iPhone в център за ремонт.

 

Вашият iPhone се намокри

Независимо дали сте го разляли с кафе или вашият iPhone е паднал в тоалетната чиния, има голям шанс да оцелее, при условие че предприемете правилните действия. Всеки iPhone след iPhone 7 има някакъв вид водоустойчивост. Ако вашият iPhone се намокри, изключете го незабавно и отстранете колкото можете повече течност със суха кърпа

 

Как да получите помощ от Apple

Една от причините, поради които Apple е толкова популярен е, че компанията предлага висок стандарт за поддръжка на клиентите си. Трябва да се възползвате от това и да се свържете с Apple за помощ, ако не можете сами да намерите решение. 

Ето как да го направите:

  1. Преди да се свържете с Apple, може да бъде полезно да напишете подробно описание на проблема си и да напишете всичко, което вече сте опитали ,за да отстраните проблема.
  2. Струва си да изтеглите официалното приложение за поддръжка на Apple. Той предлага много полезни съвети за отстраняване на неизправности и може да ви свърже с човек, който може да ви помогне.
  3. Уебсайтът за поддръжка на Apple може да ви помогне да намерите правилния номер, на който да се обадите, когато имате нужда.

 

Как сами да намерите решение

Дори и да не смятате, че някои от нашите предложения се отнасят до вашия проблем, опитайте ги. Може да се изненадате. В случай, че вашият iPhone все още не работи, ето няколко съвета как сами да намерите решение:

  1. Започнете, като напишете проблема си в Google (или предпочитаната от вас търсачка) и бъдете възможно най-конкретни. Напишете вашия модел iPhone и описание на проблема.
  2. Форумите за поддръжка често са най-добрите места за намиране на решения. Потърсете тема, в която някой е публикувал точния ви проблем и е намерил решение, което работи. Опитайте форума за поддръжка на Apple, подредите за iPhone в Reddit и форумите в сайтове, фокусирани върху Apple, като iMore. Можете също да опитате да създадете своя собствена публикация, за да поискате идеи за корекции.

 

Как да възстановите фабричните настройки на вашия iPhone

Последното средство за разрешаване на проблемите е да възстановите фабричните настройки на вашия iPhone, но това ще изтрие всичко, което е налично на вашия телефон. Трябва да архивирате всичко във вашия iPhone, преди да помислите за това.

  1. След като направите резервно копие, отидете на Настройки, Общи, Нулиране, Изтриване на цялото съдържание и Настройки. Потвърдете и след това оставете вашия iPhone настрана за няколко минути, за да завърши процеса.
  2. Ако възстановите резервното си копие по време на процеса на настройка и установите, че все още имате проблеми, опитайте да възстановите фабричните настройки отново, но този път, след като бъде изтрит и рестартиран, изберете Настройка като нов iPhone. Ако проблемът е изчезнал, възможно е приложение или настройка във вашето архивиране да причиняват проблема.

 

Изключете вашия iPhone и го включете отново

Актуализирайте вашия iPhone и неговите приложения

Вашият iPhone не се включва или изключва

Вашият iPhone не се зарежда

Вашият iPhone не се свързва с Wi-Fi

Вашият iPhone не се свързва с Bluetooth

Вашият iPhone е със счупен екран

Батерията на вашия iPhone пада бързо

Вашият iPhone се намокри

Как да получите помощ от Apple

Как сами да намерите решение

Как да възстановите фабричните настройки на вашия iPhone

 

Търсиш си калъф за твоя смартфон? Напиши в търсачката твоя модел телефон и виж нашите предложения, или се свържи с нас, за да ти помогнем да направиш най-добрия избор според твоите нужди.